News

Panda Raid 2018: Fiat Panda cucereşte deșertul

11 May 2018

180314_Fiat_Panda-Raid_HP

  • 3000 de kilometri, șapte etape și 400 de echipe din întreaga lume: doar câteva dintre cele mai recunoscute aspecte ale celei de-a zecea ediție Panda Raid, competiția regulată deschisă doar pentru mașinile clasice Panda.
  • De la Madrid până la Lacul Mohammed V, abordarînd urmele dure și nisipoase, scene de desert și peisaje cu orizonturi nesfârșite, finisînd în legendarul Marrakeh.
  • O călătorie uimitoare, la bordul unei legende de automobile născută în 1980, cu duritate, manevrabilitate și comoditate care încânta pînă în prezent.
  • Împreună cu vechiul model Panda, a fost un nou Fiat Panda Cross 4×4: o incrucişare simbolică între exploratorul deșertului de neoprit și regina indiscutabilă a metropolelor Europei.
  • Moștenitorul natural al modelului Panda 4×4 mitic, lansat acum 35 de ani, astăzi Panda Cross 4×4 are tot caracterul exclusiv al SUV-urilor de vârf, toate aceste calitaţi în doar 3,7 metri.

Pe 11 martie 2018 a avut loc sfârșitul competiției Panda Raid 2018, competiția obișnuită fiind deschisă numai modelelor Fiat Panda produse pîna în 2003. Având ambele versiuni 4×2 și 4×4, a fost dat startul evenimentului la Madrid pe 3 martie, ajungând la Marrakesh pe 10 martie după ce s-a deplasat catre deșertul Moroccan. Traseul s-a extins pe un număr total de 3.000 de kilometri, prin sate și pe trasee de nisip, traversând terenuri dure, care ar fi fost o provocare dificilă chiar și pentru SUV-urile mai mari.

Acum o parte stabilită a calendarului Rally Raid – care include și Dakar-ul iconic – în ciuda spiritului său amator, a fost cea de-a 10-a tranșă a Panda Raid și a atras un record de 400 de mașini istorice Panda din toate cele patru colțuri ale Pământului: din Argentina în Cambodgia și din Pennsylvania în Italia.

Plecând de la Madrid, caravana colorată, a fost îndreptată mai întâi spre coastă, până la portul Motril, de unde, după o scurtă trecere pe feribot, a călătorit la Lacul Mohammed V (4 martie). De aici, expediția s-a confruntat cu nisip și poteci, zone de deșert și peisaje cu un orizont fără sfârșit, cu opriri în Bni Tadjide (5 martie), Errachidia (6 martie), Merzouga (8 martie) și Tansicht (9 martie). Etapa finală a fost la 10 martie, cu oprire finală în legendarul Marrakeș.

O călătorie uimitoare – care oferă o combinație magică de aventură, natură și peisaje minunate timp de 10 ani – la bordul unei legende auto, cu un total de peste 7,5 milioane de autoturisme produse între 1980 și prezent, care încă se bucură chiar și astăzi de tenacitatea, manevrabilitatea și confortul său. Alături de cele 400 de mașini clasice Panda din cursa a fost un nou Fiat Panda Cross 4×4, care a traversat întregul traseu. O strângere de mână simbolică între trecut și prezent a modelului care a fost unul dintre cele mai bine vândute vehicule din segmentul său din Europa timp de 15 ani. Cu alte cuvinte, regina indiscutabilă a orașelor europene a dovedit încă o dată că este la fel de liniștită printre dunele deșertului.

Moștenitorul natural al modelului Panda 4×4 mitic, lansat acum 35 de ani, astăzi Panda Cross 4×4 are tot caracterul exclusiv al SUV-urilor de vârf, toate aceste calitaţi în doar 3,7 metri. Secretul succesului său este combinația sa unică dintre sistemul de tracțiune al unui vehicul off-road original, performanța și conținutul unui SUV, cu dimensiunile externe, eficiența și agilitatea unei mașini de oraș. Panda Cross 4×4 este un „crossover”, deoarece poate depăși orice obstacol – datorită tehnologiei 4WD și Electronic Differential Lock, a fost primul care a introdus pe piață – și, de asemenea, atrage o mare varietate de clienți, oferindu-le tot răspunsul potrivit la nevoile lor de mobilitate. Mai mult decât atât, succesul uimitor al „Panda Raid 2018″ este doar un alt record înregistrat. De exemplu, faptul că a fost prima mașină urbană cu 4WD (1983), Panda a fost și prima mașină din segmentul său care a primit titlul „Car of the Year” (2004), iar în același an, a fost, de asemenea, prima mașină care a urcat la o altitudine de 5.200 de metri, la tabăra de bază Everest. Și seria lungă de realizări a continuat în 2006, când Fiat Panda a devenit prima mașină urbană alimentată cu gaz natural care urma să fie produsă la scară largă. Și astăzi este singura mașină din segmentul său care oferă patru variante de motor (benzină, diesel, benzină / gaz natural și benzină / GPL), trei configurații (Urban look, City Cross și 4×4), două sisteme de tracțiune și două transmisii (manual şi  robotizată Dualogic).

Latest From Fiat